Chrome bumpers herstellen of nieuwe laten maken?
Wanneer originele bumpers niet meer verkrijgbaar zijn, kan Bumperworld helpen om een reproductie van gepolijst roestvast staal (RVS) te maken. Aan de hand van een origineel exemplaar kunnen er nieuwe mallen en nieuwe bumpers gemaakt worden. In dit artikel vertellen wij graag meer over de mogelijkheden en werkwijze.
Herstellen of restaureren jullie mijn oude bumpers?
Voor de duidelijkheid: wij herstellen en verchromen geen oude bumpers, maar produceren compleet nieuwe bumpers uit RVS. Dit is wat ons betreft het enige en perfecte alternatief voor verchromen. Soms is herstellen en verchromen ook niet meer mogelijk als de originele bumpers te slecht, gedeukt, doorgeroest, of het materiaal te dun is.
Productie van nieuwe bumpers uit roestvast staal: hoe werkt dit?
Graag helpt Bumperworld met de productie van nieuwe RVS gepolijste bumpers. Hiervoor zijn goede originele bumpers natuurlijk een must. Dit voor het maken van nieuwe mallen en kwaliteitscontrole. Hoe gaan we te werk?
Stap 1: Inventarisatie
Kijk eerst op onze website of het merk/type bumper wellicht al geproduceerd en voorradig is. Ook foto’s en prijzen staan hier vermeld. Staat uw merk of type bumper er niet tussen? Neem dan contact met ons op, bij voorkeur via info@bumperworld.nl. Laat ons weten voor welk merk en type auto bumpers gewenst zijn. Het is voor ons belangrijk om te weten of de gewenste bumpers op meerdere modellen passend zijn (de bumpers van een Mercedes W111 coupé passen bijvoorbeeld ook op de Mercedes W111 cabrio). Ook het oorspronkelijke productieaantal (of het aantal overgebleven auto's) is voor ons belangrijk om te weten.
Belangrijk om te vermelden is dat de aan te leveren originele bumpers gebruikt worden voor het maken van nieuwe mallen en kwaliteitscontrole. Om deze reden krijgen klanten hun aangeleverde bumpers dan ook niet meer terug.
BMW bumpers gereproduceerd in RVS
Afhankelijk van de te verwachte vraag, bestaand aanbod, waarde van de auto en de complexiteit van productie wordt bepaald of dit voor ons technisch en commercieel haalbaar is.
Stap 2: Foto’s en maatvoering verzamelen
Wanneer we besluiten dat er kans van slagen is, wordt de inventarisatie voortgezet. Wij kunnen de productie alleen starten indien er complete bumpersets aangeleverd kunnen worden. Voordat het zover is hebben we duidelijke foto’s nodig van het originele exemplaar:
- Voorkant van de bumper
- Achterkant van de bumpers
- Plaatsing van de bumpersteunen
- Eventuele rozetten
Belangrijk is dat de vorm en punt-tot-punt maat goed zijn en representatief voor het type auto. De bumpers, en de auto waar ze vanaf komen, mogen geen ernstige schade hebben gehad. De bumpers moeten spanningsvrij gemonteerd zijn zodat de bumpers bij toekomstige productie ook probleemloos passen op andere auto’s. Voor de nieuwe productie hebben wij goede originele en schadevrije bumpers nodig om nieuwe mallen te kunnen maken. Slecht chroom, roest en kleine deukjes zijn geen probleem. Hierna volgt een globale prijsindicatie voor de productie.
Stap 3: Eerste productie
Bij akkoord zal de bumper in productie worden genomen. Na levering verwachten wij duidelijke feedback en montage van de eerste set bumpers. Op deze manier weten we zeker dat de bumpers perfect passen voordat er een grotere serie wordt gemaakt.
Stap 4: Een nieuwe RVS bumper is geboren
Roestvrij, handmatig gepolijst tot een perfecte chroomglans en klaar voor een lang leven! Door het zorgvuldig produceren van de nieuwe RVS bumpers worden vele prachtige klassiekers en hun eigenaren blij gemaakt. Soms waren bumpers al jaren niet meer leverbaar. Op deze manier houden we ons mobiel erfgoed in ere voor de toekomst.
Extra mogelijkheid: maatwerk bumpers
Voor de exclusievere met de hand gebouwde auto’s zoals bijvoorbeeld sommige modellen van Aston Martin, Lancia en Maserati is maatwerk nodig voor een perfecte pasvorm. Doordat deze auto’s met de hand gebouwd zijn, zijn er altijd kleine verschillen in de maatvoering van de carrosserie. Hiervoor bieden wij maatwerk voor wat betreft de gewenste punt tot punt maat. Op deze manier is ook voor unieke, met de hand gebouwde auto’s een perfect passende bumper beschikbaar. Bij montage van de bumpers op de auto bieden RVS gepolijste bumpers bovendien nog enige ruimte/mogelijkheid tot kleine aanpassingen. Het RVS kan zonder risico op beschadigen en bladderen (zoals bij chroom) plaatselijk weggeslepen worden. Een uniek passend resultaat voor een unieke carrosserie!
Wij kennen onze producten, houden van duidelijke communicatie en nemen altijd persoonlijk contact op om de wensen te bespreken.
Conclusie
Aangezien vele chrome bumpers te slecht zijn om opnieuw te verchromen of niet meer origineel verkrijgbaar zijn, denken wij graag mee in oplossingen. In dit artikel zijn de mogelijkheden rondom reproductie van RVS bumpers en maatwerk besproken. Het is mogelijk om een nieuwe productie op te starten of om unieke bumpers op maat te leveren voor handgebouwde auto’s. We helpen graag om deze klassiekers op de weg te houden!